English
الأخبار
الفعاليات
الوظائف
التبرع
أبحث
English
الخدمات الإلكترونية
الخدمات الإلكترونية
دليل الخدمات الإلكترونية
الخدمات العامة
خدمات المرضى
خدمات الموردين
خدمات الموظفين
خدمات التعليم
خدمات الطوارئ عن بعد للاستشارات الطبية الافتراضية
عن المستشفى
عن المستشفى
رسالة الرئيس التنفيذي
الرؤية، الرسالة، والقيم
الأهداف
لمحة عامة
إنجازات المستشفى
إدارة الجودة وسلامة المرضى
برنامج التحول
برنامج التحول
نظرة عامة
برنامج التحول والمبادرات
الحوكمة في برنامج التحول
إدارة التغيير
الأسئة المتكررة
الهيكل التنظيمي
مجلس الإدارة
المشاريع الكبرى
إجراءات لاستعدادات الطارئة
رحلة التميز
شهادات الاعتماد والجوائز
التقرير السنوي
تجربة المريض
التخصصات والمراكز
التخصصات والمراكز
الرياض
جدة
المدينة المنورة
خدمات التعاون الصحي
مركز الملك فهد الوطني لأورام الأطفال
المرضى والزوار
المرضى والزوار
معلومات المرضى والزوار
أهلية العلاج وقبول المرضى
المكتبة الصحية
المكتبة الصحية
الموسوعة الصحية
منشورات التوعية الصحية
مراجع للكوادر الطبية
سلامة الدواء
البحث عن طبيب
الأبحاث
الأبحاث
أقسام مركز الأبحاث
المصادر الأساسية
تقديم مقترح بحثي
التقارير السنوية لمركز الأبحاث
قسم الأبحاث السريرية
خدمات الأبحاث
التعليم
التعليم
التعليم الطبي
برامج الدراسات العليا
برامج التطوير المهني
التعليم الجامعي لغير الأطباء
برنامج الابتعاث و التدريب
المصادر العلمية
المكتبة الرقمية
مركز المحاكاة
منصة المنقولات
تبادل الاصناف
الأخبار
الفعاليات
الوظائف
×
شارك الصفحة على قنوات التواصل الإجتماعي
الرئيسية
عن المستشفى
* الجودة وسلامة المرضى
تحسين الأداء
مشاريع تحسين الأداء - جدة
ع
ع
ع
الاستراتيجية الأولى: أن نصبح المستشفى رائداً في المجال الطبي و الأبحاث
General Maintenance of Inpatient Rooms
Implementing Respiratory Care Services (RCS) VAP Bundle to Decrease VAP Rate
Improve compliance on use of primary prophylactic (GCSF)
Improve Patient Fall Rate in 5 North Medical Unit
Improve the Accuracy of Financial reports
Improve Venous Thromboembolism (VTE) Screening and assessment upon admission
Improving the documentation of Smoking Status
Improving the Success Rate of Frozen Embryo Transfer (FET) Cycles in IVF Patients Who Failed to Achieve Pregnancy With Fresh Embryos Transfer.
Improving Tracheostomy Tube Emergency Box
Increase Specialized Discharge Counseling Provided by Pharmacists
Increase the Percentage of Renal Transplants for Incompatible Renal Pairs (Related Recipient and Donor)
Prevention of fall in Surgery Unit
Reduce Fall Incident in Pediatrics Oncology
Reduce the Number of Incidents Related to Bone Marrow Transplant (BMT) Program
Reducing Inpatient Nutritional Supplements Wastage
Reduction and Prevention of Central Line Associated Blood Stream Infection (CLABSI) In Neonatal Intensive Care Unit
Reduction of Hospital Acquired Pressure Injury (HAPI) rate in adult oncology
Improving Identification Process Including Triband Identification Band during Hand Over
Improving of the of Lead Apron & Garments Tracking
Increase the Completion Rate of Successful Patient Handoffs between Respiratory Therapists
Reducing Catheter Associated Urinary Tract Infections (CAUTI) in Cardiovascular Telemetry Unit (CVT) below Nation
Automation of Schedule 29 in Compliance With Internal Audit Recommendation
Decrease (CLABSI) in Adult Oncology Unit
Decreasing CLABI in CVT
الاستراتجية الثانية: زيادة الأستيعابية ودخول المرضى
Improve Home HealthCare Referral Documentation Compliance From Inpatient Department
Improve Patient Flow in 24h-ADM Unit
Improve Physiotherapy Occupational Therapy Outpatient Appointments Booking (TAT) Turn Around Time
Improve the Turnaround Time (TAT) of Direct Molecular testing for Mycobacterium tuberculosis Complex from Extra pulmonary.
Improve Turnaround Time (TAT) of Pain Management for Patients With Severe Pain (Score 8-10)
Improving The Process of Neurology Outpatient Discharge From KFSH&RC
Increase The Number of Discharged Palliative Patients Under Home Health Care From 58% To 70%, By The End of Q3 2017
Reduce No Show Rate in Sleep Lab
Reduce Percentage of Unnecessary Electrophoresis Orders
Reduce the Average Length of stay for afternoon patients in DPU
Reduce Ultrasound Waiting Time For Renal Transplanted Patients
Reducing Appointment Waiting Time for Sleep Test
Reducing Cardiac non Invasive Laboratory (CNIL) Cardiac Procedure Delay for In-Patients and Emergency
Reduction of TEE Cancellation Rate for In-House and Emergency Patients Performed in Cardiology Non-Invasive Laboratory CNI
الاستراتجية الثالثة: تحسين الكفاءة واتخاذ القرار
Enhance the Accounts Payable Suppliers Communication though General Email
Improve compliance with the process of documenting of POCT Glucose Critical Result Notification
Improve Percentage of Radiation End of Treatment (EOT) Reports Submitted to Medical Records Within Two Weeks After Completion of Radiation
Improvement in Percentage of Finalized Echo Reports for Procedures Performed During On-Call Hours
Minimize Mix Up of Pace Maker and Implantable Cardio Defibrillator Tray Instrument, Cath. Lab
Reduce turnaround time for the diagnostic procedures of Multiple Sclerosis patients form 20 weeks to two week by August
Reduction Of Overtime Hours
Reduction of Repeated CT Simulations for Oncology Patients Receiving Radiation Therapy.
To improve the average Turnaround Time (TAT) from the principle investigator’s submission of research proposal to Institute Review Board (IRB) response by 10%.
Reduce Number of No Show in New Patients in Physiotherapy
Improvement of work flow by decreasing the incorrect incomplete information of patient’s plan of care transferred to Home Health Care (HHC) from outpatient clinic.
Improving maintenance and tracking process for Cardiac Cath. Lab CCL equipment’s.
Improving the Quality and Effectiveness of Initial Inpatient Consultation Note.
Improving Patient booking under named consultant clinics in department of Family Medicine.
الاستراتجية الرابعة: تعزيز توظيف الموظفين والاحتفاظ بهم
Improving Standardized Documentation Of N95 Mask Fit Testing
الاستراتجية الخامسة: تعزيز العلاقات الخارجية والتمويل
Cost reduction of Epilepsy Monitoring Unit (EMU) Spare parts in 2017
Reduce Patient’s Meal Wastage at Outpatient Treatment Units.
Reduction in Disposal of Expired Medical Items in Cardiac Catheterization Laboratory.
Reduction of Energy Usage in Corridors and Public Lobbies
Reduction of Water Consumption in Hospital Toilets
Standardize the Record-to-Report Process on all Contracted Services within the Administrative Services
To Reduce Percentage of Missed Calls Received From Infertility Patients in ART Clinic.